Zielony koktajl

with Brak komentarzy

Zielony koktajl, w którym Twoje dziecko nie wyczuje warzyw. Szpinak można zastąpić jarmużem, a jogurt mlekiem roślinnym np. migdałowym.

Przygotuj:

W dużym słoju lub puszce wymieszaj płatki owsiane, orkiszowe, gryczane itp.  Dodaj trochę nasion chia lub siemienia lnianego, maku, pestek słonecznika, sezamu, owoców goji, suszonych owoców. 

12 godzin przed podaniem zalej 2 łyżki mieszanki bardzo gorącą wodą (nie wrzątkiem) i przykryj.

Składniki:

  • 2 łyżki namoczonej mieszanki płatków i nasion
  • 1/2 szklanki dobrego jogurtu naturalnego
  • 1/4 dojrzałego awokado
  • garść szpinaku
  • łyżeczka miodu
  • płaska łyżeczka karobu
  1. Wszystkie składniki zblenduj na gładką masę.
  2. Jeżeli chcesz uzyskać rzadszy koktajl dodaj więcej jogurtu, mleka krowiego lub roślinnego.
  3. Zamiast karobu możesz dodać kakao.

Przeczytaj, jak przemycam warzywa do menu mojego 10 – letniego syna.

Zostaw Komentarz